Пошуковий запит: (<.>A=Абисова М$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19
|
1. |
Абисова М. А. Тренд сучасності: медикалізация культури [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2012. - № 1. - С. 92-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2012_1_25
|
2. |
Абисова М. А. Еволюція соціально-філософських поглядів на проблему соціальної нерівності: античність та середньовіччя [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2013. - № 2. - С. 32-35. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2013_2_8 Проаналізовано розвиток ідеї соціальної нерівності в античній та середньовічній соціально-філософській думці. В історії античної філософської думки проблема соціальної нерівності обговорюється у контексті проблеми природи і закону як начал, що протистоять одне одному. Поняття "природа" одержує виразне егалітарне звучання: пріоритет у всіх найважливіших суспільних справах віддається найкращим як наймудрішим та найдоброчеснішим від народження. Якщо у Платона полісне життя підкорено суворому ієрархічному принципу управління за допомогою заходів державного регулювання та регламентації, то Аристотель висуває положення про те, що нерівність між людьми є не абсолютною, а відносною за принципом "рівне для рівних та нерівне для нерівних". У філософії стоїків проголошується рівна гідність індивідів, однак підіймається питання про моральну вищість мудреців, які наслідують закони природи (розуму). Філософія Середньовіччя, звертаючись до багатоманітності людської природи як основи нерівності, обгрунтовує передвизначеність місця людини у системі суспільного цілого та гріховність намагань його зміни поряд із проголошенням рівності як релігійної норми, що визначає дотичність людей до Бога.
|
3. |
Абисова М. А. Універсалістський та партикулярний комунікативні підходи до соціальної інтеграції [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2009. - № 2. - С. 103-107. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2009_2_26
|
4. |
Абисова М. А. Соціокультурна динаміка в контексті глобалізації [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2011. - № 1. - С. 117-122. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2011_1_30 Розглянуто основні характеристики трансформаційного впливу глобалізації на соціальні інститути, людину та культуру.
|
5. |
Абисова М. А. Видовище як форма масової комунікації в умовах комунікаційного плюралізму [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2011. - № 2. - С. 109-112. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2011_2_26
|
6. |
Абисова М. А. Проблема рівності у соціально-філософських вченнях ХVI-XVIII ст. [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2014. - № 1. - С. 32-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2014_1_10 Розглянуто погляди найвизначніших представників західноєвропейської соціально-філософської думки епохи Відродження та Просвітництва на проблему рівності. В історії західноєвропейської соціально-філософської думки XVI - XVIII ст. на основі позицій гуманізму, теорій природного права і договірного походження держави, вчення про народний суверенітет, ідеї про розподіл влади, визнання принципу верховенства закону в державі, рівність визначено у термінах права. Народження ліберального дискурсу проблеми рівності знаменує поява переконань у тому, що права індивіда - первинні та невідчужувані, а їх забезпечення - головне завдання держави. На відміну від ліберального напрямку, що сповідує свободу індивіда та непохитність приватної власності як необхідні умови встановлення рівності, соціалістичний дискурс, представлений у спадщині утопістів, ратує за введення суспільної власності, підпорядкування приватних інтересів суспільним. Потужною опозицією до обох течій стає консерватизм, який актуалізує традиційні цінності на противагу індивідуалізму та секуляризму, вважає природним існування помітної соціально-економічної нерівності серед індивідів, народів і країн.
|
7. |
Абисова М. А. Сучасні ліберальні концепції: аксіологічний та комунікативний аспект [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2014. - № 2. - С. 32-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2014_2_9
|
8. |
Абисова М. А. Проблема вибору вербального коду як компоненту комунікативного акту [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2008. - № 2. - С. 147-152. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2008_2_36 Розглянуто умови вибору коду як необхідного компонента комунікативного акту з метою адекватної інтерпретації смислу повідомлення.
|
9. |
Абисова М. А. Синтез ліберальних та комунітаристських філософських концепцій в етиці дискурсу Ю. Габермаса [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2015. - № 1. - С. 42-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2015_1_11 Проаналізовано етику дискурсу Ю. Габермаса як спробу подолання концептуальної обмеженості ліберальної та комунітаристської філософських течій у межах дискусії про моральні засади сучасного суспільства.
|
10. |
Абисова М. А. Проблема сенсу у класичній філософській традиції: соціокультурний аспект [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2016. - № 1. - С. 38-42. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2016_1_10 Розглянуто соціокультурний аналіз філософських концепцій, які досліджують категорію сенсу як даного, наявного у трансцендентній області.
|
11. |
Абисова М. А. Перфекціоністський ідеал егалітарного суспільства [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2015. - № 2. - С. 27-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2015_2_8
|
12. |
Абисова М. А. Медиадискурс: лексико-семантический аспект языкового воздействия [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2017. - № 1. - С. 41-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2017_1_11
|
13. |
Абисова М. А. Проблема соціальної спадкоємності у суспільному розвитку в еру високих технологій [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2017. - № 2. - С. 38-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2017_2_10 Розглянута специфіка соціальної пам'яті як сукупності соціокультурних засобів та інститутів, що відбирають та обертають актуальну соціальну інформацію на ретроспективну, з метою збереження нагромадженого суспільного досвіду та передання його від покоління до покоління за умов високотехнологічного суспільства.
|
14. |
Абисова М. А. Комунікативний потенціал культурних відмінностей в інформаційному суспільстві [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2018. - № 1. - С. 39-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2018_1_11 Досліджено комунікативні можливості соціокультурної багатоукладності сучасного світу на шляху досягнення взаєморозуміння представників відмінних культурних спільнот. Міжкультурна комунікація постає як діалектична єдність діалогу та конфлікту культур, в межах якої, з одного боку, відповідно до раціонально визначених цілей та норм нівелюються істотні відмінності між культурами, з іншого, - під впливом ірраціональних чинників вони загострюються.
|
15. |
Абисова М. А. Гуманістичний потенціал "філософії спільної справи" М. Федорова [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2018. - № 2. - С. 40-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2018_2_10 Проаналізовано гуманістичний аспект космічного філософського вчення М. Федорова в контексті світського гуманізму, що сформувався у ХХ-му столітті й інтенсивно розвивається досі. Мета роботи - зіставити погляди мислителя з визначальними засадами світського гуманізму. Обгрунтовано, що основою зближення світського гуманізму й активного християнства М. Федорова є тема регулювання природних процесів, що грунтується на прогресі науки й техніки на свідомо-творчому етапі еволюції людства. Обумовлюючи смертність стихійністю попереднього перебігу еволюції, мислитель обстоює ідею іманентного воскресіння всіх людських поколінь як кінцеву та найголовнішу мету існування людства. Показано, що активно-еволюціоністський підхід до вирішення проблеми смерті й безсмертя людини є співзвучним науковим пошукам сучасності, однак не збігається з магістральним напрямом світського гуманізму, що обгрунтовує доцільність скорочення кількості населення.
|
16. |
Абисова М. А. Ритуал переходу як фактор соціокультурної динаміки у контексті сучасного суспільства [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2019. - № 1. - С. 35-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2019_1_9 Проаналізовано ритуал з позиції його ролі в соціумі, яка відповідає за соціальне відтворення, підтримання єдності та порядку завдяки адаптації до нового. Перманентну потребу суспільства у скасуванні соціальної ієрархії, соціальних ролей, а також у руйнуванні соціальних статусів задовольняє ритуал переходу. Для представника традиційного суспільства ритуал із перебореною лімінальною стадією є способом соціальної та індивідуальної гармонізації. Для представника сучасного суспільства десакралізований ритуал постає як ігровий набір "схем", "форм" дій із перманентною лімінальною ситуацією як порушенням звичних зв'язків у соціумі.
|
17. |
Абисова М. А. Феномен напівкультури: лінгвокомунікативний аспект [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія. - 2019. - № 2. - С. 113-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_f_2019_2_24
|
18. |
Абисова М. А. Категорії культури: мовний текст [Електронний ресурс] / М. А. Абисова // Sophia Prima: діалог вічного повернення. - 2019. - № 1. - С. 7-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sopder_2019_1_3
|
19. |
Абисова М. А. Параестетичні трансформації сучасних "арт-практик" (на прикладі спесімен-арта) [Електронний ресурс] / М. А. Абисова, Т. Г. Шоріна // Філософські обрії. - 2019. - Вип. 42. - С. 223-226. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/FiloFilo_2019_42_57
|